Klantvriendelijkheid en omgaan met moeilijke klanten

Klantvriendelijkheid en omgaan met moeilijke klanten (code OP2019039)

Kalender

vrijdag 18 oktober 2019
van 08:30 tot 16:30

Locatie

Rijschool Wirix
Maastrichtersteenweg 145/1
3500 Hasselt

Docent

Reijnders Christine

Beschrijving

Klantvriendelijkheid is een belangrijke vaardigheid in het werven van nieuwe klanten en om goeie referenties
te krijgen voor toekomstige klanten.
Door de communicatiestijl van de klant te begrijpen en de eigen voorkeur van communicatiestijl te ontdekken
wordt het makkelijker om positief in te spelen op de klantenrelatie.
Hierdoor kan men beter inschatten hoe men conflict kan vermijden en hoe je een win-win situatie kan
bewerkstelligen. Hoe beter je je communicatie kan afstemmen op de ontvanger, de klant dus, des te
effectiever ze wordt.

Inhoud

  • Intro en vragenlijst om communicatiestijl(en) te ontdekken (0,5 uur)
  • Bespreken impact natuurlijke communicatiestijl(en), de impact hiervan en het belang van afstemmen van de communicatie op de klant (1 uur)
  • Verbale en non-verbale communicatie met klanten en oefeningen 1-1 en telefonisch (2 uur)
  • Begrijpen van weerstand en conflict in communicatie en hoe dit te vermijden, attitudes begrijpen (1 uur)
  • Emotionele intelligentie in de klantenrelatie : omgaan met frustratie, empathie, zich verplaatsen in de klant (0,5 uur)
  • Oefenen met concrete situaties : (2 uur)
    • In groep nadenken over andere opties om te reageren
    • Oefenen met andere communicatiestijlen dan men gewend is
    • Open vragen stellen en een win-win relatie beogen (attitudes)
    • Erkenning geven en aanmoedigen

Kostprijs

Deelname aan deze opleiding is betalend.
De kostprijs per deelnemer bedraagt 250 euro excl. btw.
Voorafgaand aan de opleiding (ongeveer 2 weken) ontvang je de factuur samen met de uitnodiging.

Subsidies bekomen door de toepassing van de KMO-portefeuille is mogelijk, meer weten? klik hier

Inschrijven

Wij hanteren de regel 'wie inschrijft, ontvangt de factuur'.

Als organisatie kan je je medewerkers inschrijven en wordt de factuur gestuurd naar de organisatie.
Medewerkers die zelf inschrijven, ontvangen een factuur op eigen naam.

Nu inschrijven

TOP