Rijangst en Faalangst - (punt 2)

Rijangst en Faalangst - (punt 2)

Spanningen, wij hebben er allemaal mee te maken. Hoe komt het dat de ene verlamt en de andere juist betere mogelijkheden en kansen geeft. Elke leerling is anders en hoe creëer je voor iedereen een succesverhaal? Rijangst, het zal je maar overkomen!  Welke vaardigheden heb je hiervoor als rijschoollesgever nodig?

Erkenning:
Deze bijscholing werd door de Vlaamse Overheid goedgekeurd als erkende bijscholing voor de rijlesgever, zoals voorzien in artikel 14 van het KB van 11/05/2004 en komt in aanmerking voor punt 2 (7 uur).

Inhoud
  • Wat is faalangst? Hoe ontstaat het? Wat zijn de oorzaken? 
  • Welke signalen geeft de leerling en waarom? 
  • Wat zijn de gevolgen tijdens de rijles en het examen? 
  • Hoe leer je je leerling omgaan met hun faalangst? 
  • Wat is projectie? 
  • Oefeningen en technieken?
  • Denkstrategieën: succes denken en de gevolgen ervan. 
  • Wat is rijangst? Waar komt het vandaan? 
  • Gedetailleerde toelichting van de verschillende angsten/fobieën in het verkeer en daarbuiten.
  • Welke ervaringen hebben zulke leerlingen opgedaan om aan rijangst te komen?
  • Rijangst strategieën: 
  • Hoe ga je om met de rijangst van een leerling als rijschoollesgever? 
  • Welke instructie en coaching vaardigheden zijn anders dan bij andere leerlingen?
Erkenning

Deze bijscholing werd door de Vlaamse Overheid goedgekeurd als erkende bijscholing voor de rijlesgever, zoals voorzien in artikel 14 van het KB van 11/05/2004 en komt in aanmerking voor punt 2 (7 uur).

Wachtlijst

Wij contacteren je zodra er nieuwe sessies zijn.

Zet me op de wachtlijst

Incompany

Het is mogelijk om als bedrijf of organisatie deze opleiding incompany te organiseren.

Vraag een sessie aan
TOP