Edulogia biedt volgende bijscholingen aan die in een open opleidingsaanbod kunnen gevolgd worden (waar iedereen kan op inschrijven) maar die ook in jouw bedrijf (in company) kunnen ingericht worden volgens jouw wensen. De aangeduide kostprijs is exclusief 21% BTW.
Edulogia is een erkend opleidingsverstrekker waardoor je via de kmo-portefeuille tot 30% van de opleidingskost kan recupereren.
Zie ook wetgeving bijscholingen voor rijlesgevers.
Naam | Uren | Kostprijs | |
---|---|---|---|
Aanpassing van de rijopleiding en energie transitie in de mobiliteit - (punt 3)
Dat er aardverschuivingen aan de gang zijn in onze mobiliteit, in de voertuigen en de technische aspecten die de chauffeur ondersteunen, is voor éénieder intussen duidelijk. Dat al deze zaken een kleine revolutie teweegbrengen, is voor de ‘behoudsgezinde’ Belgische/Vlaamse bestuurder op vele vlakken een onoverzichtelijk kluwen geworden.
Erkenning: 1.De impact van de wagen op diverse vlakken
|
7 | 187 euro | meer info |
Aanrijdingsformulier - (punt 1)
Deze opleiding richt zich tot alle personen die werkzaam zijn in de sector van rijlessen. Zowel bedienden als rijschool -instructeurs en -directeurs. Allen leren welke belangrijke formaliteiten ze moeten vervullen na een ongeval maar worden ook gewezen op de wettelijke verplichtingen alvorens een voertuig in het verkeer te stellen en te gebruiken voor rijlessen. Wie is de feitelijke bestuurder tijdens de rijlessen en wie kan burgerlijk en strafrechtelijk aansprakelijk gesteld worden? Procedures na een ongeval: van persoonlijke handelingen tot administratieve aangiftes.
Erkenning:
|
4 | 121 euro | meer info |
ADAS 'Advanced Driver Assistance Systems' - (punt 3)
ADAS kunnen positief bijdragen aan verkeersveiligheid en verkeersdoorstroming, maar er zijn momenteel nog enkele struikelblokken. Erkenning: Theoriedeel 1 (60') Praktijkdeel 1 (2u30') Theoriedeel 2 (45') Praktijkdeel 2 (2u30') Nabespreking (15') |
7 | 291,50 euro | meer info |
Algemene motorbeheersing - (punt 2)
Het belang van motorbeheersing als onderdeel van het lesgeven valt niet te onderschatten. Hoe meer bestuurders hun rijvaardigheid verbeteren, hoe minder verkeersongevallen. Bovendien beleeft u ongetwijfeld plezier aan uw nieuwe rijkunsten. Noodsituaties kunnen iedereen overkomen door andere weggebruikers of door onoplettendheid van zichzelf.
Erkenning: Theorie
Praktijk
|
8 | 258,50 euro | meer info |
Basisopleiding EHBO - (punt 1)
Snel en correct reageren in een noodsituatie is aangewezen. Deze opleiding is vooral gericht naar iedereen die hulp gaat bieden bij een ongeval. Ook reanimatie en gebruik van een AED toestel wordt ingeoefend. We leggen de nadruk op begrijpbare en elementaire technieken die iedereen kan toepassen maar vooral ook veel praktische oefeningen. Zo worden verwondingen door iemand in scene gezet, waarop u als deelnemer gaat reageren. Erkenning:
|
7 | 187 euro | meer info |
Basisopleiding Terugkommoment - (punt 2 en punt 5)
Deze basisopleiding van 7 uur dient gevolgd te worden door alle lesgevers die het terugkommoment wensen te geven.
Erkenning:
|
7 | 187 euro | meer info |
Bochtenstage Ardennen - (punt 3)
Ongevallenstudies tonen aan dat in meer dan 30% van de zware en dodelijke motorongevallen geen andere weggebruiker betrokken was. In vele gevallen gebeurde het ongeval in een bocht. Een correcte bochtentechniek is noodzakelijk om veilig te rijden met de motorfiets. Deze openingsdag bestaat uit een gedeelte theorie, bespreking van een correcte bochtentechniek en analyse van verkeersgedrag in bochtige omgeving. Erkenning: De motorrijlesgevers kennen het verschil tussen de ideale rijlijn en de veilige rijlijn en kunnen dit in de praktijk toepassen. Aan de hand van de 4 K’s (Kijken, Klaar, Kantelen en Kracht) leren ze veilig bochten nemen en kunnen ze dit ook overbrengen naar kandidaat motorrijders.
|
7 | 258,50 euro | meer info |
Car Control - halve dag (punt 2 en punt 3)
De opleiding “Car Control” is een opleiding van een halve dag voor zowel de beginnende als de ervaren autobestuurder. Tijdens een korte introductie wordt de cursist geconfronteerd met zijn kwetsbare positie als deelnemer aan het verkeer. In het praktijkgedeelte staat de confrontatie met extreme omstandigheden centraal: rijden op nat wegdek, ontwijkoefeningen en noodstop op verschillende soorten ondergrond, aangevuld met essentiële vaardigheden zoals stuur-, bochten- en remtechnieken.
Erkenning: Programma
|
4 | 161,00 euro | meer info |
Car Control pro - (punt 2 en punt 3)
De opleiding “Car Control - pro” is een opleiding van een hele dag voor zowel de beginnende als de ervaren autobestuurder.
Erkenning: Programma
|
7 | 272,90 euro | meer info |
De lesgever als visitekaartje van de rijschool - (punt 2 en punt 5)
Erkenning:
|
4 | 121 euro | meer info |
De wegcode anders bekeken - (punt 1)
Als lesgever ken je de wegcode maar vraag aan verschillende lesgevers hun mening over een bepaalde verkeerssituatie en er zal toch discussie optreden. Het maakt onze job boeiend en de wegcode uitdagend. In deze training gaan we op een gestructureerde manier in discussie, trekken we gezamenlijke conclusies en vergelijken we die met bestaande rechtspraak. We worden uitgedaagd om op een creatieve manier de wegcode te verbeteren. We gaan na hoe deze inzichten ons vooruithelpen bij het lesgeven. Erkenning: • Situering van de kennis van de wegcode binnen de GDE-Matrix |
7 | 187 euro | meer info |
Doorgedreven motorbeheersing: remtechniek, hellingshoek, slip- en grip - (punt 1 en punt 2)
Een motorrijlesgever moet zelf een goede motorrijder zijn. Tijdens deze opleiding oefenen we de eigen rijvaardigheden in. Het is niet enkel belangrijk om een oefening te kunnen, het is belangrijk om de juiste techniek bij elke oefening te kennen, begrijpen en uit te leggen. We werken aan rijtechnieken bij verschillende snelheden. Het correct uitvoeren van een rem is levensbelangrijk op de motorfiets. In de namiddag doen we remoefeningen aan hogere snelheden en analyseren we het juist gebruik van de remmen. Met omgebouwde motorfietsen gaan we op een afgesloten terrein oefeningen doen op gladde ondergrond en ervaren we de effecten van aquaplaning. Erkenning: De motorrijlesgevers krijgen een realistisch beeld over hun eigen rijvaardigheden. Ze begrijpen het nut van tractiecontrole, een correcte kijktechniek en de voor- en nadelen van een dynamische zithouding op de motorfiets. Ze ervaren het nut van een correcte remtechniek aan lage en hogere snelheden en kunnen een correcte noodstop maken. Ze ervaren de werking van het ABS systeem op de motorfiets en kunnen dit correct gebruiken. De motorrijlesgever weten welke reacties een bepaalde handeling op de motor als effectief heeft op gladde ondergrond en waarom dit komt.
|
7 | 265 euro | meer info |
Een cursus / presentatie opmaken! Hoe begin ik er aan? - (punt 2)
Erkenning:
|
4 | 200 euro | meer info |
Een pijnvrije rug in de wagen - pro - (punt 2)
Erkenning:
|
7 | 220 euro | meer info |
EHBO/rijvaardigheid motorrijlesgevers - (punt 1 en punt 2)
Met een logische lesopbouw en correcte structuur probeer je als motorrijlesgever de kans op een ongeval te beperken. Toch bestaat de kans dat je vroeg of laat met een ongeval te maken krijgt. Tijdens deze opleiding geeft een professional informatie over welke zorgen je wel of niet kan toedienen bij de meest voorkomende ongevallen. In de namiddag focussen we op een logische lesopbouw op stapsgewijs onze leerling tot een veilig motorrijder op te leiden. Dit doen we aan de hand van een rollenspel. Leerlingen leren het beste wanneer ze actief betrokken worden tijdens de les. Het coachingsaspect is onmisbaar in een goede opleiding. De basisprincipes van coaching worden toegepast gedurende het rollenspel.
Erkenning: De lesgever weten op het einde van de opleiding hoe ze eerste hulp kunnen toedienen bij leerlingen bij een ongeval. Ze weten welke stappen ze moeten ondernemen om de eerste zorgen toe te dienen en weten hoe ze snel en duidelijk juiste informatie kunnen geven aan de hulpdiensten. Ze ervaren het belang van een logische lesopbouw om zonder risico’s een gewenste doelstelling te bereiken. Wanneer een leerling een oefening niet meteen kan uitvoeren kennen de lesgevers een plan B en plan C om alsnog tot het gewenste resultaat te komen.
|
7 | 291,50 euro | meer info |
Elektrische voertuigen, de basis - (punt 3)
Elektrische voertuigen zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Het moment is NU en voorzie je hieromtrent. Ontdek tijdens deze opleiding hoe je optimaal gebruik kan maken van de nieuwe technologieën. Je leert hier alles over het opladen, de voor- en nadelen en de werking van elektrische voertuigen. Maak je klaar voor de toekomst samen met lesgever Jeroen Vertongen!
Erkenning: - Opladen van een elektrisch voertuig:
-Soorten laadstations -oplaadtijd -Voor en nadelen van een elektrisch voertuig
-Opbouw elektrisch voertuig -Gevaren hoogspanning -Onderhoudskost -Verschil Hybride, Plug-in hybride, BEV en Waterstof voertuig. -Verrekening laadkosten -Recuperatie remenergie en rijervaring |
6 | 275 euro | meer info |
Hulp bieden aan ongevallen met motorijders - (punt 1)
Snel en correct reageren in een noodsituatie voorkomt vaak erger. Deze opleiding is vooral gericht naar motorrijders en de daarmee gepaard gaande letsels bij een ongeval. Ook reanimatie en gebruik van een AED wordt herhaald. We leggen de nadruk op begrijpbare en elementaire technieken die iedereen kan toepassen maar vooral ook veel praktische oefeningen. Erkenning:
|
4 | 110 euro | meer info |
Hulp bieden bij ongevallen - (punt 1)
Snel en correct reageren in een noodsituatie voorkomt vaak erger. Ook reanimatie en gebruik van een AED wordt herhaald. We leggen de nadruk op begrijpbare en elementaire technieken die iedereen kan toepassen maar vooral ook veel praktische oefeningen. (Voorafgaandelijke kennis van reanimatie en AED is aangewezen) Erkenning:
|
4 | 121 euro | meer info |
Je natuurlijke rijstijl als basis voor coaching in de hogere ordevaardigheden - (punt 2)
Emoties: We weten dat we ze hebben, we weten dat ze ons gedrag in beweging zetten, maar we leerden ze nooit benoemen. In deze opleiding leer je emotionele drijfveren kennen, benoemen en denk je na over hoe ze bij jou in je werk en in het verkeer een rol spelen. Mensen zijn uniek en verschillen tussen mensen zijn verrijkend. Aan de hand van een wetenschappelijke vragenlijst krijg je een statistisch beeld van hoe sterk deze drijfveren bij jou aanwezig zijn ten opzichte van bij anderen. Deze tool kreeg in 2015 de Vlaamse Prijs van de Verkeersveiligheid.
Erkenning: • Quiz • Situering van de natuurlijke rijstijl in de sociale verkeerskunde • Situering van de drijfveren in de GDE-Matrix • Situering van de drijfveren binnen de basisprincipes van coaching
• Wat zijn emotionele drijfveren • Top 10 van emotionele drijfveren die een rol spelen in het verkeer
• Oefeningen om deze drijfveren te doorgronden • Onze drijfveren sturen en kleuren onze observatie • Jouw eigen resultaat van de wetenschappelijke vragenlijst
• Wat zijn mogelijke toepassingen van deze tool in de rijopleiding, nascholing en educatieve maatregelen |
7 | 231 euro | meer info |
Je natuurlijke rijstijl en coaching in de hogere ordevaardigheden: Toepassingen - (punt 2)
Je weet wat emotionele drijfveren zijn en je kent de uitdagingen van een coach in de hogere ordevaardigheden. In deze training gebruik je de tool van de natuurlijke rijstijl om als lesgever je eigen valkuilen, uitdagingen en mogelijke irritaties te gaan benoemen. Je leert hoe de hogere ordevaardigheden aan bod kunnen komen binnen de leerdoelen in de rijopleiding of binnen de nascholing. Je krijgt inzicht in hoe emoties een rol spelen in de verhouding tussen lesgever en leerling. Erkenning: • Quiz • Herhaling van de kennis van de drijfveren • Culturen in de rijopleiding
• Wat zijn mijn valkuilen, uitdagingen en irritaties als lesgever
• Hogere ordevaardigheden binnen de leerdoelen • Je leerling helpen bewust worden van zijn emoties • Emoties op het rijexamen • Motiverende woordenschat als coach
• Motiverende als/dan-plannen maken • Verkeerssituaties herkaderen • Mental contrasting |
7 | 231 euro | meer info |
Levenslang motorrijden (punt 1 en punt 2
De wereld van de motorfietsen evolueert heel snel. Op vlak van techniek zijn motorfietsen de laatste jaren enorm geëvolueerd waardoor ook de noodzaak bestaat om de motorinstructie aan te passen. Tijdens deze opleiding overlopen we de technieken die motorrijders moeten bezitten om de examenmanoeuvres tot een goed einde te brengen. We focussen hierbij op het aanleren van de juiste technieken die nodig zijn om een motorfiets correct en veilig te besturen en waarom het belangrijk is om deze technieken te gebruiken. Daarnaast bespreken we nieuwe inzichten die er de laatste jaren zijn ontstaan uit wetenschappelijk onderzoek en hoe we deze inzichten kunnen gebruiken we om veilig met de motorfiets te rijden op de openbare weg.
Erkenning: Tijdens deze opleiding overlopen we met de motorrijlesgevers de examenmanoeuvres. We gaan op zoek naar de verschillende achterliggende doelstelling van de verschillende oefeningen en hoe we die vooropgestelde doelstelling kunnen bereiken. Motorrijders zijn een kwetsbare doelgroep en daarom is het enorm belangrijk dat we tijdens de opleiding van motorrijders het levenslang leren benadrukken. Doorheen de dag leggen we telkens de link tussen het belang van rijtechnisch en rijtactisch motorrijden. Op basis van verschillende onderzoeken (MAIDS, MOTAC, IFZ) denken we kritisch na over veilig motorrijden. Deze studies geven inzichten mee waar we tijdens het rijden op de openbare weg rekening mee kunnen en moeten houden. Het is belangrijk om als motorinstructeur deze achtergronden te kennen en dit te gebruiken tijdens de opleiding van beginnende motorrijders.
|
7 | 187 euro | meer info |
Masterclass Europees Aanrijdingsformulier - EAF-R1 - (punt 2)
Diepgaande voorbereidingen op verkeersongevallen met of zonder lichamelijke letsels. Beschrijving van de te volgen procedures na een ongeval: van persoonlijke handelingen tot administratieve aangiftes. Details en belang van elk vakje van het vooropgesteld formulier en verband tussen hen.. Wie is de feitelijke bestuurder tijdens de rijlessen en wie kan burgerlijk en strafrechtelijk aansprakelijk gesteld worden? Duidelijke situatieschetsen leren opmaken aan de hand van concrete voorbeelden en andere vormen van aangiftes. Erkenning: Indien deze opleiding online gevolgd wordt, komt deze niet in aanmerking als erkende opleiding voor rijlesgevers. Deel 1. |
7 | 220 euro | meer info |
Masterclass Ladingzekering - (punt 1)
Erkenning: Sessie 1:
Sessie 2:
Sessie 3:
Sessie 4:
|
7 | 137,50 euro | meer info |
Masterclass Rij-en rusttijden - (punt 1)
Erkenning:
|
7 | 187 euro | meer info |
Methodieken
Als de schriftelijke en mondeling examens achter de rug zijn kan het echte rijlesgeven beginnen. Deze opleiding geeft jou een algemeen beeld van wat het rijlesgeven inhoudt, wat de verschillende manieren van aanpak kunnen zijn en wat jouw lesgeven makkelijker of moeilijker kan maken. Kandidaten die zich willen voorbereiden op het geven van theorie- en praktijkopleidingen in een erkende rijschool, erkende instellingen voor TKM en de opleidingscentra voor nascholingen. De basisprincipes van methodieken worden aangereikt in deze bijscholing om de kandidaten meer handvaten te geven om op een methodisch onderbouwde manier opleiding te geven. Vaak zijn deze kandidaten ook in het bezit van een ander brevet. Les 1 (3 uur)
Les 2 (3 uur)
Les 3 (3 uur)
Les 4 (3 uur)
|
12 | 203,50 euro | meer info |
Mobiliteit van de toekomst - (punt 3)
Verkeer dat moet stromen! Toch? Want stilstaan, dat is puur tijdverlies. Maar er zijn er ook die zeggen dat hoe meer doorstromingscapaciteit we creëren, des te meer verkeer we aantrekken en des te meer we in de file staan. Een vicieuze cirkel dus. Feit is dat mobiliteit met CO2 uitstoot, doden en zwaargewonden als gevolg niet langer kan, maar hoe lossen we dat dan op? Bovendien neemt mobiliteit een flinke hap uit ons maandelijks budget, en krijgen we daar maar bitter weinig mobiliteit voor in de plaats. Hoog tijd dus voor de 3de dimensie van mobiliteit! Maar brengt al die nieuwe technologie aan het einde van de rit wel zoden aan de dijk? Wat leert de BREVER-wet ons in dit kader, en waarom verplaatsen we ons eigenlijk? Moeten we de verplaatsing aan zich niet in vraag stellen, en is het wel ok dat onze publieke ruimte voor de overgrote meerderheid ingenomen wordt door koning auto? Lang leve het STOP-principe en de 15-minuten stad! Erkenning: • Het probleem, verkeer dat moet stromen! |
6 | 275 euro | meer info |
Motorrijvaardigheid in functie van de motorinstructie - (punt 1, punt 2 en punt 3)
Verdieping in de examenmanoeuvres en de daarbij toegepaste rijtechnieken. Erkenning: Nieuwe manoeuvres 2013 voor de motorfiets
Methodologie bij het praktisch onderricht Heropfrissing van het verkeersreglement Verhoogde praktische rijvaardigheid Defensieve rijtechnieken
Risicoperceptie – gevaarherkenning op de motorfiets Evaluatie
|
8 | 258,50 euro | meer info |
Praktijkopleiding Terugkommoment - (punt 2 en punt 3)
Deze bijscholing is een vervolgopleiding op de basisopleiding voor de lesgevers die het praktijkgedeelte van het terugkommoment wensen te geven. Erkenning:
|
7 | 302,50 euro | meer info |
Risicoherkenning bij motorrijders - (punt 3)
Motorrijlesgevers hebben een grote verantwoordelijkheid in de opleiding van nieuwe motorrijders. Ze staan in voor de opleiding van beginnende motorijders. Hiervoor hebben ze een beperkte tijd. Het is belangrijk om de beschikbare tijd zo efficiënt te gebruiken. Tijdens de opleiding is het noodzakelijke om de beginnende motorrijder een spiegel voor te houden. De kandidaat moet een goede zelfinschatting kunnen maken. Een extreme onder- of overschatting van het eigen kunnen kan leiden tot gevaarlijke situaties. Erkenning: De motorrijlesgevers kennen de conclusies van de belangrijkste onderzoeken naar motorongevallen (MAIDS, MOTAC, IFZ) en denken kritisch na over veilig motorrijden. Ze begrijpen basisinzichten over risico verhogende eigenschappen bij leerlingen, kunnen dit herkennen en hier correct op anticiperen.
|
7 | 235 euro | meer info |
Sturen onder invloed - (punt 3)
Verkeersongevallen hebben een grote impact op onze maatschappij, zowel op menselijk als economisch vlak. Rijden onder invloed van alcohol, drugs en geneesmiddelen blijven enkele van de belangrijkste oorzaken van verkeersongevallen. Zij zijn eveneens een belangrijke factor voor de ernst ervan. Erkenning: Alcohol
Drugs
|
5 | 143 euro | meer info |
Teach-the-teacher: Didactiek voor de lesgever code 95 - basis
Als opleider ben je een vakspecialist en wil je deze kennis en vaardigheden overdragen. Doceren is echter een vak apart. In deze basisopleiding leer je de belangrijkste didactische vaardigheden en inzicht krijgen in het leren en de motivatie van volwassenen.
Erkenning: Deel 1: Verbinding en leerdoelen Hoe maak je als opleider verbinding met de cursisten en hoe schat je hun beginsituatie in? Hoe zijn volwassenen gemotiveerd? Hoe verduidelijk je de leerdoelen en de inhoud? Deel 2: Leerinhouden Hoe leren volwassenen? Hoe gebeurt de koppeling met de voorkennis? Wat zijn kennis, vaardigheden en attitudes? Hoe kan je ze overdragen? Hoe presenteer je de leerstof? Deel 3: Activerende werkvormen Hoe behandel je de leerstof? Welke werkvormen en materialen zet je in om tot actief leren te komen? Hoe ondersteun je de cursist bij het onthouden van de leerstof? Deel 4: Overkoepelende items Wat is het belang van feedback geven? Wat is het basisbeginsel van het evalueren? Hoe zorg je voor de transfer naar de werkelijke situatie? |
7 | 275 euro | meer info |
Theorie-opleiding Terugkommoment - (punt 2)
Deze bijscholing is een vervolgopleiding op de basisopleiding voor de lesgevers die het theoriegedeelte van het terugkommoment wensen te geven. Erkenning: Dag 1 :
Dag 2 :
|
14 | 374 euro | meer info |
Verdieping in examenmanoeuvres en lesopbouw - (punt 1 en punt 2)
Tijdens deze opleiding overlopen we met de motorrijlesgevers de examenmanoeuvres. We gaan op zoek naar de verschillende achterliggende doelstelling van de verschillende oefeningen en hoe we die vooropgestelde doelstelling kunnen bereiken. We analyseren de oefeningen en denken na over het gebruik van de juiste techniek om de examenoefeningen correct af te leggen. Dit doen we aan de hand van een vragenlijst. We leggen telkens de link met de openbare weg om de achterliggende doelstelling van de examenoefeningen te behalen. We focussen op een logische lesopbouw met duidelijk uitleg. Dit doen we aan de hand van een rollenspel. Leerlingen leren het beste wanneer ze actief betrokken worden tijdens de les. Het coachingsaspect is onmisbaar in een goede opleiding. De basisprincipes van coaching worden toegepast gedurende het rollenspel.
Erkenning: De motorrijlesgevers krijgen inzicht in de examenmanoeuvres en de voor-en nadelen van het aanleren van bepaalde rijtechnieken.Ze ervaren het belang van een logische lesopbouw om zonder risico’s een gewenste doelstelling te bereiken. Wanneer een leerling een oefening niet meteen kan uitvoerenkennen de lesgevers een plan B en plan C om alsnog tot het gewenste resultaat te komen. Het aanleren van technieken en inzichten gebeurt aan de hand van een goede en duidelijke communicatie waarbij de leerling zichbetrokken voelt.
|
7 | 187 euro | meer info |
Verhoogde rijvaardigheid & motorbeheersing - (punt 1 en punt 2)
Motorrijlesgevers moeten een goede kennis hebben over het gebruik van de juiste rijtechnieken bij het uitvoeren van een oefening. Op basis van de examenmanoeuvres bespreken we de meest veilige rijtechnieken om risico’s te vermijden op de openbare weg. Na de bespreking gaan we de technieken inoefenen in de praktijk. We analyseren expert oefeningen en de noodzaak van bepaalde rijtechnieken en waarom een goede basistechnieken nodig is voor het levenslang leren van motorrijders. Het correct uitvoeren van een rem is levensbelangrijk op de motorfiets. We doen verschillende remoefeningen aan hogere snelheden en analyseren het juist gebruik van de remmen. Op basis van beeldmateriaal analyseren we waarom correcte rijtechnieken noodzakelijk zijn voor de veiligheid van motorrijders.
Erkenning: De motorrijlesgevers krijgen een realistisch beeld over hun eigen rijvaardigheden. Ze begrijpen het nut van tractiecontrole, een correcte kijktechniek en de voor- en nadelen van een dynamische zithouding op de motorfiets en leggen de link naar de openbare weg. Ze ervaren het nut van een correcte remtechniek aan lage en hogere snelheden en kunnen een correcte noodstop maken. Ze herkennen rijtechnieken van kandidaat motorrijders op de openbare weg en kunnen de voor- en nadelen bespreken en kandidaat motorrijders motiveren om de juiste rijtechieken te gebruiken.
|
7 | 187 euro | meer info |
Verhoogde rijvaardigheidstraining AUTO en toepassingen - (punt 3)
Erkenning: Via deze bijscholing willen we de rijvaardigheid verhogen door het aanleren van:
Bij elk lesonderdeel wordt er de tijd genomen om te kijken wat de instructeur kan gebruiken in de rijlessen. |
5 | 165 euro | meer info |
Vervolgopleiding TKM betreffende het groepsgesprek/theorie - (punt 2)
Opfrissing van de onderliggende theorie en de toe te passen methodieken. De focus ligt vooral op reflectie: wat gaat er goed bij het groepsgesprek en wat zijn de hindernissen? Deze vervolgopleiding is opgebouwd met voldoende dialoog en betrokkenheid van de deelnemers. De deelnemers vullen vooraf een vragenlijst in (zie onder) en de antwoorden worden verwerkt in de reflectiegesprekken. Erkenning:
|
4 | 130 euro | meer info |
Wetgeving rijbewijs en rijschool - (punt 1 en punt 5)
Een administratieve medewerker is de spil van de rijschoolorganisatie. Hij of zij is het visitekaartje van de onderneming aangezien het eerste contact altijd verloopt via hen. In belangrijke mate staan de admins in voor de instroom van kandidaten, maar ook voor de tevredenheidsindex van de rijschool. Om goed te kunnen functioneren moet de admin goed op de hoogte zijn van de complexe rijbewijs- en rijschoolwetgeving. Tijdens deze dagopleiding wordt een stevige basis gelegd om de admin snel op weg te helpen om zijn of haar klanten goed te informeren. Erkenning:
|
7 | 187 euro | meer info |
Wetgeving: rijschool en uitzonderingen/omwisselingen - (punt 1 en punt 5)
Erkenning:
|
4,5 | 132 euro | meer info |