Omgaan met verkeersagressie - (punt 2)

Omgaan met verkeersagressie - (punt 2)

Als beroepschauffeur hebben we vroeg of laat te maken met verkeersagressie. Wie zijn die mensen die het nodig vinden om hun frustratie op anderen te richten? Welke mogelijkheden zijn succesvol om ermee om te gaan of nog beter, om dit te voorkomen? Door inzicht in het gedrag en een adequate reactie, kan vaak erger voorkomen worden. Dit is in het belang van alle betrokken partijen.

Erkenning:
Deze bijscholing werd door de Vlaamse Overheid goedgekeurd als erkende bijscholing voor de rijschoollesgever, zoals voorzien in artikel 14 van het KB van 11/05/2004 en komt in aanmerking voor punt 2 (7 uur). 

Inhoud
  • Definitie en soorten agressie
  • Kenmerken en oorzaken van agressief gedrag
  • Hoe ontstaat de transfer van agressie naar verkeer?
  • Wat is verkeersagressie?
  • Zijn er relaties tussen de verschillende verkeersdeelnemers?
  • Welk type mens gedraagt zich het meest agressief?
  • Hoe leren omgaan met je eigen gevoelens, gedrag en persoonlijkheid?
  • Wat is assertiviteit?
  • Wat is wijsheid?
  • Oefening over ‘hoe het wereldmodel van anderen en mezelf’ wordt gevormd?
  • Hoe ga ik om met mijn zintuigen?
  • Oefening rond associëren, dissociëren en distantiëren
Erkenning

Deze bijscholing werd door de Vlaamse Overheid goedgekeurd als erkende bijscholing voor de rijschoollesgever, zoals voorzien in artikel 14 van het KB van 11/05/2004 en komt in aanmerking voor punt 2 (7 uur). 

Wachtlijst

Wij contacteren je zodra er nieuwe sessies zijn.

Zet me op de wachtlijst

Incompany

Het is mogelijk om als bedrijf of organisatie deze opleiding incompany te organiseren.

Vraag een sessie aan
TOP