Klantvriendelijkheid en omgaan met moeilijke klanten ( punt 2)

Klantvriendelijkheid en omgaan met moeilijke klanten ( punt 2)

Klantvriendelijkheid is een belangrijke vaardigheid in het werven van nieuwe klanten en om goeie referenties
te krijgen voor toekomstige klanten.
Door de communicatiestijl van de klant te begrijpen en de eigen voorkeur van communicatiestijl te ontdekken
wordt het makkelijker om positief in te spelen op de klantenrelatie.
Hierdoor kan men beter inschatten hoe men conflict kan vermijden en hoe je een win-win situatie kan
bewerkstelligen. Hoe beter je je communicatie kan afstemmen op de ontvanger, de klant dus, des te
effectiever ze wordt.

Inhoud
  • Intro en vragenlijst om communicatiestijl(en) te ontdekken (0,5 uur)
  • Bespreken impact natuurlijke communicatiestijl(en), de impact hiervan en het belang van afstemmen van de communicatie op de klant (1 uur)
  • Verbale en non-verbale communicatie met klanten en oefeningen 1-1 en telefonisch (2 uur)
  • Begrijpen van weerstand en conflict in communicatie en hoe dit te vermijden, attitudes begrijpen (1 uur)
  • Emotionele intelligentie in de klantenrelatie : omgaan met frustratie, empathie, zich verplaatsen in de klant (0,5 uur)
  • Oefenen met concrete situaties : (2 uur)
    • In groep nadenken over andere opties om te reageren
    • Oefenen met andere communicatiestijlen dan men gewend is
    • Open vragen stellen en een win-win relatie beogen (attitudes)
    • Erkenning geven en aanmoedigen
Erkenning

Deze bijscholing werd door de Vlaamse Overheid goedgekeurd als erkende bijscholing voor de rijschoollesgever, zoals voorzien in artikel 14 van het KB van 11/05/2004 en komt in aanmerking voor punt 2.


Geplande opleidingen

Hieronder vind je de opleidingen in het open aanbod, waarop iedereen kan inschrijven.

Sessie Locatie Startdatum  
Klantvriendelijkheid en omgaan met moeilijke klanten Rijschool Wirix (Hasselt) 18-10-2019   meer info
inschrijven

Wachtlijst

Wij contacteren je zodra er nieuwe sessies zijn.

Zet me op de wachtlijst

Incompany

Het is mogelijk om als bedrijf of organisatie deze opleiding incompany te organiseren.

Vraag een sessie aan
TOP